Pemanfaatan Media Sosial dalam Pemasaran Produk UMKM Bu Wati di Desa Sumberejo Kabupaten Pasuruan

Authors

  • Muhammad Rifal Ramadhan UPN “Veteran” Jawa Timur
  • Fatchur Rozci UPN “Veteran” Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.59061/abdimasterapan.v1i1.232

Keywords:

Actors UMKM, social media, Industry 4.0

Abstract

UMKM actors are one of the jobs of the majority of the people in Sumberejo Village. The lack of information and technology for UMKM regarding social media technology in Industry 4.0 which is very helpful for UMKM to make sales online. Community service activities are carried out with outreach and assistance to provide knowledge and application of social media to market UMKM products. This activity went through four stages, namely the planning, preparation, socialization, and mentoring stages. Socialization and mentoring activities are carried out by teaching social media which consists of registration to completion. The existence of socialization regarding social media can help UMKM actors to facilitate sales in Industry 4.0

 

References

Bagus, M., Pradnyanthya, L., Agung, A., Putra, P., Wirawan, I. P. A., Mahyuni, L. P., & Wirsa, I. N. (2023). Pemberdayaan UMKM Melalui Pengenalan Pemasaran Digital Khususnya Media Sosial Sebagai Sarana Promosi di Era Pandemi Empowering MSMEs through the Introduction of Digital Marketing , Especially Social Media As A Means of Promotion in the Pandemic Era. 7(2), 285–292.

Pratama, C. A., & Huda, B. (2023). SOSIALISASI PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL UNTUK MENINGKATKAN PEMASARAN UMKM (Studi Kasus: Desa Segaran Batujaya). ABDIMA JURNAL PENGABDIAN MAHASISWA, 2(1), 95-99.

Riwoe, F. L. R., & Mulyana, M. (2022). Pendampingan Penggunaan Social Media Marketing Bagi UMKM Kota Bogor. Jurnal Abdimas Dedikasi Kesatuan, 3(1), 25-32.

Anugrah, R., Perwirianto, H. W., Zulfania, M., Ratih, D., Aprilianda, E. N., Haryawan, S. H., ... & Arum, D. P. (2022). PENERAPAN BRANDING PRODUK DAN DIGITAL MARKETING SEBAGAI STRATEGI PEMASARAN UMKM. Community Development Journal: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3(2), 740-746.

Haikal, M. F., & Suherman, E. (2023). SOSIALISASI PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL UNTUK MENINGKATKAN PEMASARAN UMKM DI DESA TELARSARI. ABDIMA JURNAL PENGABDIAN MAHASISWA, 2(2), 7977-7984.

Widhajati, E., Minarni, E., & Eldon, M. (2021). Pelatihan Pemasaran Melalui Media Sosial Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Umkm di PLUT KUMKM Tulungagung. JANITA: JURNAL PENGABDIAN KEPADA MASYARAKAT, 1(1), 45-52.

Pratama, R. S., Haque, M. H., Ardianta, A., Arumsari, D. N., & Evanthy, A. (2022). Pelatihan promosi dan pemasaran melalui media sosial untuk meningkatkan penjualan umkm di kota surabaya. KARYA: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(2), 118-124.

Downloads

Published

2023-06-30

How to Cite

Muhammad Rifal Ramadhan, & Fatchur Rozci. (2023). Pemanfaatan Media Sosial dalam Pemasaran Produk UMKM Bu Wati di Desa Sumberejo Kabupaten Pasuruan. ABDIMAS TERAPAN : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Terapan, 1(1), 114–120. https://doi.org/10.59061/abdimasterapan.v1i1.232

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.