Peluang Pemasaran Produk Kerupuk Tape Singkong di Daerah Kabupaten Jember

Authors

  • Andi Eko Wiyono Universitas Jember
  • Indira Maharani Hidayat Universitas Jember
  • Nur’aini Mardhi Utami Universitas Jember
  • Tiara Dwi Kusuma Putri Universitas Jember
  • Yusriyyah Vika Rahmadhani Universitas Jember
  • Marsa Suci Nurmalasari Universitas Jember
  • Vindha Dhila Wulandari Universitas Jember
  • Shinta Pramudita Universitas Jember
  • Khoirul Umam Universitas Jember
  • Nuril Rohmawati Universitas Jember
  • Viola Risti Agasi Universitas Jember

DOI:

https://doi.org/10.59061/abdimasterapan.v1i2.545

Keywords:

Tape Crackers, Marketing, Price

Abstract

Cassava Tape Crackers are one of the new innovations in making crackers, based on market surveys there is still no one selling cassava tape flavored crackers so this product has a good market opportunity, and the potential for cassava tape is quite high. For the marketing itself, the PROMAHADESA UNEJ Group 20 Team agreed to sell online and offline, online sales can be through social media while offline sales can be through exhibitions and left at the Jember souvenir center. The price for these tape crackers is IDR 8,000.00/pcs, this price is very competitive because we have seen the target market for the product to be sold.

References

Asnawi, M. (2013). Karakteristik tape ubi kayu (Manihot utilissima) melalui proses pematangan dengan penggunaan pengontrol suhu. Jurnal Bioproses Komoditas Tropis, 1(2), 56- 66.

Atmoko, T. P. H. (2018). Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Di Cavinton Hotel Yogyakarta. Journal of Indonesian Tourism, Hospitality and Recreation, 1(2), 83–96.

Budianto, A. (2015). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Ombak, 11-57.

Daryanto, L. H., dan Hasiholan, L. B. 2019. The Influence Of Marketing Mix On The Decision To Purchase Martabak “Setiabudi”Pak Man Semarang. Journal of Management, Vol. 5, No. 5.

Farida, T. November. 2016. Analisis Pengaruh Bauran Pemasaran 7P Terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Gojek Online. Jurnal. Riset Manajemen dan Bisnis Fakultas Ekonomi Universitas Islam Attahiriyah.

Husein, M. A., Wikartika, I., Hamizan, M. S., Wahyudi, W. P. R., & Tsaqif, L. M. (2022). Pendampingan Pemasaran Usaha Mikro Kecil dan Menengah Kerupuk Kedelai “Cap Makmur” di Kelurahan Bendo Kota Blitar. KARYA UNGGUL-Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(2), 242- 248.

Kusumaningrum, I., & Asikin, A. N. (2016). Karakteristik kerupuk ikan fortifikasi kalsium dari tulang ikan belida. J. Pengolahan Hasil Perikanan Indonesia, 19(3), 233-240.

Nurani, S. R. (2018). Peranan Riset Pasar dan Desain Produk Terhadap Pemasaran Produk Perusahaan Wajan. Jurnal Ekonologi Ilmu Manajemen, 2(2), 127-130.

Rizka Bella, M. D. H. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing Produk Umkm Di Desa Sei Jenggi Kecamatan Perbaungan Kabupaten Serdang Bedagai. Jurnal AKRAB JUARA, 6(3), 94–110.

Selang, C. A. 2013. Bauran pemasaran (marketing mix) pengaruhnya terhadap loyalitas konsumen pada fresh mart Bahu Mall Manado. Jurnal EMBA:Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi Vol. 1, No. 3.

Downloads

Published

2023-12-19

How to Cite

Andi Eko Wiyono, Indira Maharani Hidayat, Nur’aini Mardhi Utami, Tiara Dwi Kusuma Putri, Yusriyyah Vika Rahmadhani, Marsa Suci Nurmalasari, … Viola Risti Agasi. (2023). Peluang Pemasaran Produk Kerupuk Tape Singkong di Daerah Kabupaten Jember. ABDIMAS TERAPAN : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Terapan, 1(2), 31–39. https://doi.org/10.59061/abdimasterapan.v1i2.545

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.