Peluang Pemasaran Produk Kerupuk Tape Singkong di Daerah Kabupaten Jember
DOI:
https://doi.org/10.59061/abdimasterapan.v1i2.545Keywords:
Tape Crackers, Marketing, PriceAbstract
Cassava Tape Crackers are one of the new innovations in making crackers, based on market surveys there is still no one selling cassava tape flavored crackers so this product has a good market opportunity, and the potential for cassava tape is quite high. For the marketing itself, the PROMAHADESA UNEJ Group 20 Team agreed to sell online and offline, online sales can be through social media while offline sales can be through exhibitions and left at the Jember souvenir center. The price for these tape crackers is IDR 8,000.00/pcs, this price is very competitive because we have seen the target market for the product to be sold.
References
Asnawi, M. (2013). Karakteristik tape ubi kayu (Manihot utilissima) melalui proses pematangan dengan penggunaan pengontrol suhu. Jurnal Bioproses Komoditas Tropis, 1(2), 56- 66.
Atmoko, T. P. H. (2018). Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Di Cavinton Hotel Yogyakarta. Journal of Indonesian Tourism, Hospitality and Recreation, 1(2), 83–96.
Budianto, A. (2015). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Ombak, 11-57.
Daryanto, L. H., dan Hasiholan, L. B. 2019. The Influence Of Marketing Mix On The Decision To Purchase Martabak “Setiabudi”Pak Man Semarang. Journal of Management, Vol. 5, No. 5.
Farida, T. November. 2016. Analisis Pengaruh Bauran Pemasaran 7P Terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Gojek Online. Jurnal. Riset Manajemen dan Bisnis Fakultas Ekonomi Universitas Islam Attahiriyah.
Husein, M. A., Wikartika, I., Hamizan, M. S., Wahyudi, W. P. R., & Tsaqif, L. M. (2022). Pendampingan Pemasaran Usaha Mikro Kecil dan Menengah Kerupuk Kedelai “Cap Makmur” di Kelurahan Bendo Kota Blitar. KARYA UNGGUL-Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(2), 242- 248.
Kusumaningrum, I., & Asikin, A. N. (2016). Karakteristik kerupuk ikan fortifikasi kalsium dari tulang ikan belida. J. Pengolahan Hasil Perikanan Indonesia, 19(3), 233-240.
Nurani, S. R. (2018). Peranan Riset Pasar dan Desain Produk Terhadap Pemasaran Produk Perusahaan Wajan. Jurnal Ekonologi Ilmu Manajemen, 2(2), 127-130.
Rizka Bella, M. D. H. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing Produk Umkm Di Desa Sei Jenggi Kecamatan Perbaungan Kabupaten Serdang Bedagai. Jurnal AKRAB JUARA, 6(3), 94–110.
Selang, C. A. 2013. Bauran pemasaran (marketing mix) pengaruhnya terhadap loyalitas konsumen pada fresh mart Bahu Mall Manado. Jurnal EMBA:Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi Vol. 1, No. 3.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 ABDIMAS TERAPAN : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Terapan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.