Peranan Endorse “Walls” Terhadap Keputusan Pembelian

Authors

  • Stefani Stefani STIE Eka Prasetya
  • Delong Gunawan STIE Eka Prasetya
  • Josephine Artanto STIE Eka Prasetya
  • Pradana Sinaga STIE Eka Prasetya  
  • Manisa Manisa STIE Eka Prasetya  

DOI:

https://doi.org/10.59061/dinamikapublik.v2i1.618

Keywords:

endorsement, Walls, purchase decision

Abstract

The study investigates how the "Walls" brand influences consumer purchasing decisions. After the data was collected and analyzed using a regression model, the research investigated the significance of the value of the coefficient and the SIG. The research found that the meaningful value was 7,908, and SIG was below the limit of significance 0.05. This suggests that "Walls" support has a significant impact on customers' choices about what they buy. However, to understand more deeply how "Wells" support directly affects purchasing decisions, more information is needed.

References

Assauri, S. (2015). Manajemen Pemasaran. PT Raja Grafindo Persada

Br Marbun, M., Ali, H., & Dwikoco, F. (2022). PENGARUH PROMOSI, KUALITAS PELAYANAN DAN KEPUTUSAN PEMBELIAN TERHADAP PEMBELIAN ULANG (LITERATURE REVIEW MANAJEMEN PEMASARAN). JURNAL MANAJEMEN PENDIDIKAN DAN ILMU SOSIAL, 3(2), 716-727. https://doi.org/10.38035/jmpis.v3i2.1134

Calvo-Porral, C., Rivaroli, S., & Orosa-González, J. (2021). The influence of celebrity endorsement on food consumption behavior. Foods, 10(9), 1–16. https://doi.org/10.3390/foods10092224

Erdogan, Z. (1999). Celebrity Endorsement?: A Literature Review Celebrity Endorsement?: A Literature Review. Journal of Marketing Management, 37–41.

Fitri, F. R. (2018). The Influence of Celebrity Endorsement in Social Media Instagram on Attitude Towards Brand and Brand Image to Customer Purchase Intention. Journal of Accounting Management and Economics, 20(2), 7–17.

Gilal, N. G., Gilal, F. G., Zhang, J., Gilal, R. G., Gong, Z., & Gilal, W. G. (2020). The role of endorsers in bringing defunct brands back to life: theory and evidence. Journal of Product and Brand Management, June.

Habibah, H., Hamdani, I., & Lisnawati, S. (2018). Pengaruh Brand Image dan Celebrity Endorser Terhadap Keputusan Pembelian Produk Kosmetik Wardah (Studi pada Perempuan Muslim di Kota Bogor). IQTISHODUNA: Jurnal Ekonomi Islam, 7(2), 233-261.

HD, A. A., Suhendra, A. D., & Puspasari, A. (2023). Implementasi Digital Marketing Dan Endorsement Influencer Terhadap Minat Beli Konsumen Pada PT. Sinar Surya Matahari (Studi kasus Pada Konsumen Motor Yamaha di Bekasi Timur). Innovative: Journal Of Social Science Research, 3(3), 7519-7531..

Heruwati, E., & KHASANAH, I. (2010). Analisis Pengaruh Daya Tarik, Kredibilitas, Dan Keahlian Celebrity Endorser Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Yamaha Mio (Studi Pada Konsumen PT Harpindo Jaya Jl. Dr. Cipto No. 61 Semarang) (Doctoral dissertation, UNIVERSITAS DIPONEGORO).

Hidayat, D. S., & Norvelita, L. R. (2022). Efektivitas iklan sebagai pemediasi serta celebrity endorser sebagai pemoderator keputusan pembelian konsumen. ECONBANK: Journal of Economics and Banking, 4(1), 52-63.

Kotler & Amstrong. (2012). Dasar-dasar pemasaran(Jilid 1). Prenhalindo.

Muhammad, S. (2012). Analisis Peranan Selebriti Irfan Bachdim Sebagai Endorser Dalam Mempengaruhi Minat Beli Konsumen Pada Produk Pocari Sweat.

Nur Hayati, M. (2019). Pengaruh Citra Merek, Persepsi Harga, Kualitas Produk Dan Celebrity Endorser Terhadap Keputusan Pembelian Produk Wardah Di Puspa Indah Cosmetic Magelang (Doctoral dissertation, Skripsi, Universitas Muhammadiyah Magelang).

Tjiptono,F & Chandra, G. (2012). Pemasaran Strategik 2nd. Andi.

Tjiptono, F. & D. (2016). Pemasaran, Esesi dan aplikasi(A. Offset (ed.)).

RISKA, R. (2019). PERANAN SELEBGRAM ENDORSEMENT TERHADAP MINAT BELI PRODUK KOSMETIK MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM PADA MAHASISWI POLITEKNIK PARIWISATA MAKASSAR (Doctoral dissertation, Universitas Hasanuddin).

Subagio, D. P. W., & Rachmawati, D. L. (2020). Pengaruh Endorser terhadap Purchase Intention dengan Perceived Value dan Perceived Usefulness sebagai Variabel Mediasi (Studi Pada Viewer Food Vlogger of YouTube Channel). Pengaruh Endorser terhadap Purchase Intention dengan Perceived Value dan Perceived Usefulness sebagai Variabel Mediasi (Studi Pada Viewer Food Vlogger of YouTube Channel), 8(1), 1-11.

Downloads

Published

2024-02-20

How to Cite

Stefani Stefani, Delong Gunawan, Josephine Artanto, Pradana Sinaga, & Manisa Manisa. (2024). Peranan Endorse “Walls” Terhadap Keputusan Pembelian. Dinamika Publik: Jurnal Manajemen Dan Administrasi Bisnis, 2(1), 150–158. https://doi.org/10.59061/dinamikapublik.v2i1.618

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.