Pengaruh Penerapan Bahasa Inggris Pada Menu Makanan Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Dapur Seblak Bangkinang

Authors

  • Dzulhijjah Yetti Politeknik kampar
  • Rahmad Akbar Politeknik Kampar
  • Nurkholis Nurkholis Politeknik Kampar
  • Andri Nofiar. Am Politeknik Negeri Bengkalis
  • M. Alkadri Perdana Politeknik Negeri Bengkalis

DOI:

https://doi.org/10.59061/dinamikapublik.v3i2.1085

Keywords:

English Language, Food Menu, Purchase Intention, Consumers, Dapur Seblak

Abstract

This study aims to analyze the effect of using English in food menu names on consumer purchase intention at Dapur Seblak Bangkinang. In the globalization era, the use of foreign terms is believed to enhance product appeal, especially among younger consumers. The research method used is quantitative with a survey approach. Data were collected through questionnaires distributed to 100 active customers of Dapur Seblak Bangkinang. The results show that using English in menu naming creates a more modern and trendy image, which significantly increases consumers' buying interest. These findings indicate that language strategy in product naming plays a crucial role in shaping consumer perceptions and influencing purchase decisions. Therefore, culinary business owners are encouraged to consider using foreign languages as part of their marketing strategy.

References

Akbar, R., Yetti, D., Rahmayani, M., & Hasybi, K. (2023). Analisis strategi pemasaran dalam upaya meningkatkan penjualan industri keripik nenas pasca pembangunan jalan tol Bangkinang–Pekanbaru. Jurnal Teknik Industri Terintegrasi, 6(4), 1243–1250. https://doi.org/10.31004/jutin.v6i4.19913

Ekalestari, S. (2017). Pengaruh penggunaan bahasa alay terhadap penggunaan bahasa Indonesia. INA-Rxiv Papers, 2(4), 136–145.

Fawaiz, A., Syari, F., Islam, E., & Ibrahimy, U. (2024). Kepuasan masyarakat: Perubahan minat beli konsumen terhadap manajemen bisnis online.

Jimea, M. I., Nyoman, N., Seruni, A., Suryaniadi, S. M., Indah, N., & Dewi, K. (2024). Pengaruh influencer marketing terhadap minat pembelian produk kecantikan brand Azarine pada generasi Z: Studi kasus Kabupaten Badung. JIMEA: Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, dan Akuntansi), 8(3), 885–900.

Miko, A., Gunanda, P., & Rahmawati, K. A. (2025). Pengaruh brand awareness terhadap minat beli cokelat SilverQueen pada konsumen minimarket di berbagai wilayah Tangerang.

Rahmad Akbar, A. N. A. (2021). Pengaruh kualitas pelayanan dan citra merek terhadap loyalitas pelanggan produk Indihome di Kota Surabaya. Jurnal Ilmu Sosial dan Pendidikan (JISIP), 5(4), 2598–9944.

Sri Rahayu, R. (2018). Studi literatur: Peranan bahasa Inggris untuk tujuan bisnis dan pemasaran. 1(4), 149.

Utari, Y. T., Hanum, R., Makanan, M., & Beli, M. (2024). Pengaruh menu makanan terhadap minat beli. 7, 10001–10007.

Downloads

Published

2025-06-25

How to Cite

Yetti, D., Rahmad Akbar, Nurkholis Nurkholis, Nofiar. Am, A., & M. Alkadri Perdana. (2025). Pengaruh Penerapan Bahasa Inggris Pada Menu Makanan Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Dapur Seblak Bangkinang. Dinamika Publik: Jurnal Manajemen Dan Administrasi Bisnis, 3(2), 14–22. https://doi.org/10.59061/dinamikapublik.v3i2.1085

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.