Perbandingan Kepuasan Pelanggan Terhadap 3 Brand Makanan Kekinian di Medan

Authors

  • Angela Heyneker STIE Eka Prasetya
  • Alvin Caesar STIE Eka Prasetya
  • Eko Nakata STIE Eka Prasetya  
  • Jerycho Taivin STIE Eka Prasetya  
  • Vanness Wilson Sutantio STIE Eka Prasetya

DOI:

https://doi.org/10.59061/dinamikapublik.v2i1.620

Keywords:

brand, satisfaction, Ayam Penyet

Abstract

Analysis of customer satisfaction of three Chicken Preset brands, namely Prambanan, Cobek, and Surabaya, showed that Prambanaan was the best in meeting customer expectations. Cobek was, although not as good as Prambana, still offering a satisfactory experience with attractive menu variations, competitive prices, and good service. On the other hand, Surabaya showed a lower level of satisfaction, probably due to a lack of competitive appeal. This analysis demonstrates the importance of factors such as menu variation, price, and service in influencing customer satisfaction, providing important perspectives for improving customer experience in the food industry.

References

Akbar, G. H. (2018, January). Analisis perbandingan tingkat usabilitas pada website belanja online di indonesia (studi kasus: tokopedia, buka lapak, shopee). In Prosiding Seminar Nasional Teknologi, Inovasi dan Aplikasi di Lingkungan Tropis (Vol. 1, No. 1, pp. 60-68).

Astikasari, E. (2018). Perbandingan Kepuasan Konsumen Pada Kualitas Pelayanan Ojek Online Dan Offline Di Kota Kediri. dalam Skripsi, Kediri: Universitas Nusantara PGRI.

C. Mowen, John dan Michael Minor. 2002. Perilaku Konsumen. Jakarta : Erlangga.

Mawarni, I., & Trianto, A. (2021). Perbandingan Tingkat Kepuasan Konsumen Terhadap Layanan Transportasi Daring Di Kota Palembang (Studi Pt. Gojek Dan Pt. Grab). Jurnal Apresiasi Ekonomi, 9(2), 132-151.

Resusun, A. R., Tumbel, A. L., & Mandagie, Y. (2019). Analisis Perbandingan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pengguna Transportasi Online Gojek Dan Grab Pada Mahasiswa Fakultas Teknik Mesin Unsrat. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 7(4).

Sangadji, Etta Mamang; Sopiah. 2013. Perilaku Konsumen. Yogyakarta. Andi

SEPTIANA, E. (2023). PERBANDINGAN TINGKAT KEPUASAN KONSUMEN PADA KAFE AL FIN DENGAN KAFE DEAN KECAMATAN PONRANG KABUPATEN LUWU (Doctoral dissertation, Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Palopo).

Sugiyono.2006.Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R & D.Bandung:Alfabeta

Sugiyono. (2019). Metodelogi Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif Dan R&D. Bandung: ALFABETA. Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Supranto J. 2001. Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Jakarta (ID): Mitra Wacana Media

Downloads

Published

2024-02-20

How to Cite

Angela Heyneker, Alvin Caesar, Eko Nakata, Jerycho Taivin, & Vanness Wilson Sutantio. (2024). Perbandingan Kepuasan Pelanggan Terhadap 3 Brand Makanan Kekinian di Medan. Dinamika Publik: Jurnal Manajemen Dan Administrasi Bisnis, 2(1), 166–172. https://doi.org/10.59061/dinamikapublik.v2i1.620

Similar Articles

<< < 1 2 3 

You may also start an advanced similarity search for this article.