Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada Alfamart Ruko Cempaka Mas

Authors

  • Della Apriliani Universitas Bina Sarana Informatika
  • Suhardoyo Suhardoyo Universitas Bina Sarana Informatika
  • Lela Elvira Universitas Bina Sarana Informatika

DOI:

https://doi.org/10.59061/dinamikapublik.v1i4.419

Keywords:

Price, Product Quality, Purchasing decision

Abstract

There are many other retail business competitors, such as Indomaret, where Alfamart must have superior product quality compared to Indomaret so that Alfamart Ruko Cempaka Mas will have more consumers. This research aims to determine the influence of price and product quality on purchasing decisions at Alfamart Ruko Cempaka Mas. The research method used is a quantitative research method with the research population being consumers who shop at Alfamart Ruko Cempaka Mas. The data analysis technique used is the multiple linear regression test. The results of this research show the influence of price on purchasing decisions, namely thituing (5,231) > ttabeil (2,010). there is an influence of product quality on purchasing decisions, namely thituing (3.051) > ttabeil (2.010). Price and product quality simultaneously have a significant influence on purchasing decisions with a value of Fhituing (14,315) > Ftabeil (4,038). In the test results, the coefficient of determination R Square value is 0.374 or 37.4% of purchasing decisions are influenced by price and product quality variables, while the remaining 62.6% is influenced by other factors.

References

Al-haddad, M. S., & Ernawati, S. (2021). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Rokok Sampoerna a Mild. Journal Scientific of Mandalika, 2(3), 130.

Amron, A. (2018). The Influence of Brand Image, Brand Trust, Product Quality, and Price on the Consumer’s Buying Decision of MPV Cars. European Scientific Journal, ESJ, 14(13), 228. https://doi.org/10.19044/esj.2018.v14n13p228

Arjuna, H., & Ilmi, S. (2020). PENGARUH CITRA MEREK , HARGA DAN KUALITAS PRODUK PADA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SMARTPHONE. 3.

Artikel, S., Produk, P. K., Reinaldoa, I., & Chandrab, S. (2020). Jurnal Bisnis dan Teknologi Terapan Sarana Berkat Pekanbaru. 1(2), 137–150.

Darma, B. (2021). STATISTIKA PENELITIAN MENGGUNAKAN SPSS (Uji Validitas, Uji Reliabilitas, Regresi Linier Sederhana, Regresi Linier Berganda, Uji t, Uji F, R2). GUEPEDIA.

Herdayati, & Syahrial. (2019). Desain Penelitian Dan Teknik Pengumpulan Data Dalam Penelitian. 7.

Herlina, V. (2019). Panduan praktis mengolah data kuesioner menggunakan SPSS. Elex media komputindo.

Ilham, A. I., Hartono, S., & Handiman, U. T. (2020). Pengaruh Kualitas Produk , Harga dan Citra Merek Pada PT Kepuasan Pelanggan Melalui Keputusan Pembelian ( Kasus?: Hansaplast Koyo di Tangerang ). 23–32.

Indrasari, M. (2019). PEMASARAN DAN KEPUASAN PELANGGAN: pemasaran dan kepuasan pelanggan - - Google Books. In Unitomo Press (hal. 61).

Janna, N. M., & Herianto. (2021). Artikel Statistik yang Benar. Jurnal Darul Dakwah Wal-Irsyad (DDI), 18210047, 1–12.

Machali, I. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif. In Laboratorium Penelitian dan Pengembangan FARMAKA TROPIS Fakultas Farmasi Universitas Mualawarman, Samarinda, Kalimantan Timur (Nomor April). https://digilib.uin-suka.ac.id/id/eprint/50344/1/MetodePenelitianKuantitatif%28PanduanPraktisMerencanakan%2CMelaksa.pdf

Purwanto, A. B., & Risaputro, H. B. (2021). Analisis Pengaruh Harga, Kualitas Produk dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Pada Konsumen Sari Roti di Kota Semarang). Riset, Ekonomi, Akuntansi dan Perpajakan (Rekan), 2(1), 77–88. https://doi.org/10.30812/rekan.v2i1.1120

Putri, G. aristo, & Saragih, N. marganda. (2023). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Konsumen Alfamart Klambir Lima Raya Medan). 1(1).

Raharjo, S. (2018). Analisis Regresi Berganda Dengan SPSS. Www.Spssindonesia.Com, X, 7 Januari 2022. https://www.spssindonesia.com/2017/03/uji-analisis-regresi-linear-sederhana.html

Rustam, T. A., & Hikmah, H. (2022). Citra merek, kualitas produk dan harga pengaruhnya terhadap keputusan pembelian pada produk private label (studi kasus pelanggan Alfamart Villa Muka Kuning Batam). Jurnal Paradigma Ekonomika, 17(2), 331–340. https://doi.org/10.22437/jpe.v17i2.16110

Susanti, N. K. D., Susanti, P. H., & Suputra, G. A. (2021). Pengaruh Lokasi, Kelengkapan Produk, Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Alfamart Blahkiuh Di Kabupaten Badung. Widya Amrita, 1(1), 144–163. https://doi.org/10.32795/widyaamrita.v1i1.1162

Tjiptono, F. (2019). Strategi Pemasaran (Edisi ke-4). CV. ANDI OFFSET.

Tjiptono, & Fandy. (2015). Strategi Pemasaran. In Yogyakarta: Andi. Andi.

Yulianto, W. (2020). Pengaruh Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan di Toko Aleea Shopid Kebumen. Journal of Business and Economics Research (JBE), 1(2), 168–172. https://ejurnal.seminar-id.com/index.php/jbe/article/view/244

Downloads

Published

2023-09-08

How to Cite

Della Apriliani, Suhardoyo Suhardoyo, & Lela Elvira. (2023). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pada Alfamart Ruko Cempaka Mas. Dinamika Publik: Jurnal Manajemen Dan Administrasi Bisnis, 1(4), 120–131. https://doi.org/10.59061/dinamikapublik.v1i4.419