Efektivitas Metode Demonstrasi dalam Menarik dan Meningkatkan Minat Belajar Alkitab bagi Anak Sekolah Minggu Gereja Toraja Jemaat Een Haezer Benteng Pampang

Authors

  • Osmianty Osmianty Institut Agama Kristen Negeri Toraja
  • Juliati Juliati Institut Agama Kristen Negeri Toraja
  • Apriana Apriana Institut Agama Kristen Negeri Toraja
  • Dewi Mangolo Institut Agama Kristen Negeri Toraja
  • Karmita Sambo Datu Institut Agama Kristen Negeri Toraja

DOI:

https://doi.org/10.59061/guruku.v2i4.788

Keywords:

Sunday School, Method, Demonstration

Abstract

This research is library research or research using library methods. The technique used in collecting data is to use sources originating from books, journals that are related to Sunday school and demonstration methods. This research aims to equip and equip Sunday school teachers in increasing Sunday school children's interest in learning, especially in teaching Christianity.

References

Abdul Majid. (2014). Strategi pembelajaran. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Daniel Fajar Panuntun, dkk. (2019). Model ibadah sekolah minggu kreatif-interaktif bagi generasi Alfa di Gereja Toraja. Jurnal BIA, 2(1), 1-15.

Muhibbin Syah. (2010). Psikologi pendidikan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Rifai. (2017). Penerapan metode demonstrasi untuk meningkatkan hasil belajar pendidikan agama Kristen materi pembelajaran sakramen perjamuan kudus VIII SMP Negeri 17 Surakarta, tahun 2015/2016. DUNAMIS (Jurnal Teologi dan Pendidikan Kristiani), 1(2), 45-60.

Simamora, R. H. (2008). Buku ajar-pendidikan dalam keperawatan. Jakarta: Penerbit Buku Kedokteran EGC.

Sutanto Leo. (2021). Kiat sukses mengelola dan mengajar sekolah minggu. Yogyakarta: PBMR ANDI.

Downloads

Published

2024-11-01

How to Cite

Osmianty Osmianty, Juliati Juliati, Apriana Apriana, Dewi Mangolo, & Karmita Sambo Datu. (2024). Efektivitas Metode Demonstrasi dalam Menarik dan Meningkatkan Minat Belajar Alkitab bagi Anak Sekolah Minggu Gereja Toraja Jemaat Een Haezer Benteng Pampang. Guruku: Jurnal Pendidikan Dan Sosial Humaniora, 2(4), 79–82. https://doi.org/10.59061/guruku.v2i4.788

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.